چرا هنگام دویدن قفسه سینه درد میگیرد؟


گروه ورزش مجله اینترنتی ائویمیز : شما هم شاید جزو آن دسته از کسانی باشید که هنگام دویدن با دید قفسه سینه روبرو هستند! اما جای سوال این است که علت این درد چیست؟

آیا هنگام دویدن قفسه سینه شما درد میگیرد؟

شما دقیقا این احساس را می شناسید. در مسیر مورد علاقه تان در حال دویدن هستید و به سرعت قدم بر می دارید، ولی ناگهان دردی قفسه سینه تان را در برمی گیرد و مجبور می شوید عمیق تر نفس بکشید. می تواند این درد ناشی از یک حمله قلبی تصادفی باشد؟ لزومی ندارد در حال حاضر نگران این مساله باشید. با این که نشانه ها ممکن است ترسناک باشند، ولی درد قفسه سینه می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از مشکلات کاملا غیر جدی گرفته تا مشکلات قلبی که زندگی را تهدید می کنند.

دکتر دیوید فریدمن (David Friedman) رئیس خدمات مشکلات قلبی در بیمارستان Long Island Jewish Valley Stream، می گوید: درد قفسه سینه که هنگام دویدن ایجاد می شود، می تواند علل مختلفی داشته باشد. مساله مهم این است که، این درد را نادیده نگیرید، البته همه ی دردهای قفسه سینه نباید باعث نگرانی شما شود.

خبر خوب این است که، درد قفسه سینه معمولا بین دوندگان رایج است و به محض این که علت ایجاد آن را بیابید، می توانید دست از نگرانی بابت آن بردارید، یا بدانید که چه موقع باید به دنبال مراقبت های پزشکی برای مشکل خود باشید. در این مقاله ۵ دلیل عمده که باعث ایجاد درد هنگام دویدن می شود و نکته هایی برای رهایی از آن را با شما در میان می گذاریم.