بررسی کامل و معرفی اتومبیل سیتروئن سی ۵ ایرکراس پریتیچ

بررسی کامل و معرفی اتومبیل سیتروئن سی ۵ ایرکراس پریتیچسیتروئن یکی از کمپانی های خودرو سازی فرانسه و اروپا است

گروه خودرو مجله اینترنتی ائویمیز : ترجمه و نوشته شده توسط مینا گلرو: یکی از خصوصیات کمپانی های خودرو سازی فرانسه در قیاس با المان و بریتانیا یا حتی ایتالیا تمرکز خودرو سازهای این کشور بر روی خودرو های متوسط به پایین است شاید یکی از دلایل ان این باشد که بازار جهانی خودروهای فرانسوی و خواستگاه این اتومبیل‌ها اغلب به بازار کشورهای در حال توسعه که از درآمد سرانه بسیار پایینی برخوردار هستند ختم میگردد.

ولی به هر علت این کمپانی ها خیلی علاقه ای به طراحی و تولید خودروهای سطح بالا و گران‌قیمت از خود نشان نمیدادند ولی در سال‌های اخیر این کمپانی‌ها مانند پژو ، رنو و سیتروئن تمایل بیشتری برای طراحی اتومبیل‌های لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تر از خود نشان می‌دهند.

ما در سال‌های اخیر اغلب در میان مدل‌های تولیدی این کمپانی‌ها کمابیش چنین مدل‌های سطح بالایی را نیز مشاهده میکنیم، مانند Peugoeot lon یا پژو ۳۰۰۸ محصول دیگر کمپانی خودرو ساز فرانسه.

خب ما قصد داریم در این مقاله به بررسی یکی از محصولات کمپانی‌ فرانسه که اتومبیلی لوکس و سطح بالا و ایضا زیبا می‌باشد و محصول کمپانی سیتروئن که البته این کمپانی از رنو و پژو بیشتر در حیطه خودروهای لوکس فعال است را معرفی و بررسی کنیم. یعنی سیتروئن ایرکراس را که البته پیشتر باید بگوییم که این خودرو از سری خودرو های SUV یا بقول خودمان شاسی بلندها جا میگیرد.

 

بررسی کامل و معرفی اتومبیل سیتروئن سی ۵ ایرکراس پریتیچ

خودروی چند منظوره شاسی بلند و خانوادگی

اولین خصوصیت برجسته این خودرو که یک PSA Grop SUV یا بعبارت ساده تر یک خودروی چند منظوره شاسی بلند و خانوادگی بودن توان چند منظورگی خودرو است که ان را خودرویی ایده ال برای هر گروهی میکند.

این اتومبیل جهت تردد در خیابان‌های شهر یک خودروی شیک، راحت و جادار و برای عبور از جاده های ناهموار بیرون از شهر نیز با توجه به نوع و فیزیک خودرو راحت و بی دردسر است.  علاوه بر اینکه برای خانواده های پرجمعیت ۵ نفر به بالا میتواند خودرویی ایده ال باشد.

این اتومبیل ۴/۵ متر طول دارد که کشیده تر از دیگر هموطن خود پژو ۳۰۰۸ و برادر بزرگتر خود سیتروئن Vauxhall می‌باشد ولی از دیگر اتومبیل‌های خانوادگی ۷ نفره برندهای دیگر جمع و جور تر است.

کمپانی سیتروئن میگوید هدف ما طراحی خودرویی بود که اغلب افراد بتوانند از ان استفاده کنند و محدود به قشر خاصی نباشد.

حال به ویژگی برجسته دیگر اتومبیل میپردازیم که حتما باید با آن رانندگی کنید تا به این ویژگی واقف شوید و ان سیستم تعلیق و بخش هیدرولیک خودرو می‌باشد که بسیار انعطاف پذیر و اگر بخواهیم خلاصه کنیم نرم و راحت است.

یکی از ویژگی SUV ها یا همان شاسی بلند ها سیستم تعلیق خشک تر نسبت به دیگر مدل هاست که بخاطر نوع طراحی خودرو است ولی ما در سیتروئن چنین ویژگی منفی نمیبینیم و سیستم تعلیق خودرو نرم و قابل قبول عمل میکند.

خب به قسمت پیشرانه خودرو میرسیم که اتومبیل از یک موتور ۴ سیلندر Pure Tech ۱/۶ با توان تولید ۱۸۴ پاوند قدرت با سرعت گشتاور ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو میگیرد و توسط یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

وقتی وارد کابین خودرو که می‌شوید چیزی که در وهله اول بچشم می آید و باعث شگفت زدگی می‌شود کابین بسیار پیشرفته و Comfort خودرو است کنسول جلو بسیار مرتب و خلوت است و از کلیدها و شاسی های بی مورد و اضافه خبری نیست و جنس کنسول ها از نوعی فایبر گلاس تولید شده که دارای دربهای ساخته شده از طرح چوب است که به زیبایی فضای داخلی کمک زیادی نموده است.

 

بررسی کامل و معرفی اتومبیل سیتروئن سی ۵ ایرکراس پریتیچ

صفحه نمایش قابل تنظیم برای ابزار دیجیتال و همچنین نمایش اطلاعات مورد نیاز

 

کنسول از صفحه نمایش قابل تنظیم برای ابزار دیجیتال و همچنین نمایش اطلاعات مورد نیاز خدمه برخورداست یکی از نقاط ضعف صندلی مسافران عقب خودرو است که فضای بین صندلی عقب کمی تنگ است که برای افراد بلند قد و خصوصا در مسافرت های طولانی میتواند تولید خستگی کند.

 

بررسی کامل و معرفی اتومبیل سیتروئن سی ۵ ایرکراس پریتیچ

سان روف بودن خودرو یکی از قابلیت های این خودرو

سقف خودرو کشویی بوده و میتوان آنرا باز و بسته کرد و بخش عقب خودرو هم از فضای خوبی برای گذاشتن بار یا چمدان‌ها برخوردار است و خصوصیت مثبت دیگر خودرو عایقبندی مناسب خودرو است بطوریکه هیچ صدای ناهنجار و مزاحمی از بیرون خودرو داخل کابین شنیده نمی‌شود.

در مجموع و با توجه به ویژگی های خودرو این اتومبیل میتواند یک انتخاب مناسب و البته اقتصادی باشد خصوصا برای خانواده های که فرزندان بیشتری دارند.

صندلی ها و فضای داخلی بسیار خوب و جا دار است اتومبیل در بزرگراه ها بسیار نرم انعطاف پذیر و عالی است ولی برای افرادی که موتورهای دیزل و قویتر را میپسندن نمیتواند خیلی گزینه ایده الی باشد ولی این خودرو اتومبیلی است که از داشتن ان هرکس و با هر سلیقه ای پشیمان نخواهد شد این اتومبیل را با پرداخت ۳۰۷۲۵ دلار میتوانید بدست آورید
وزن کل خودرو ۱۴۳۰ کیلوگرم موتور توربوشارژ  CC۱۵۹۸ می باشد.

همچنین بخوانید:

جدید ترین خودرو سیتروئن با نام C5 ایرکراس ۲۰۱۸ معرفی شد

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ ، مکانی برای قدرت نمایی غول های صنعت خودرو سازی

شاهکار خودرو سازی باز هم از فرانسه خودروی DS5

 

گرداوری و ترجمه شده توسط گروه خودرو مجله اینترنتی ائویمیز